SAAone

Wegontwerp

In opdracht van Rijkswaterstaat realiseerde het consortium SAAone het project A1/A6 Diemen – Almere Havendreef. SAAone was een samenwerking tussen VolkerWessels, Boskalis, HOCHTIEF en DIF. Het project was een onderdeel van de weguitbreiding Schiphol – Amsterdam – Almere (SAA). De start van de realisatie stond gepland voor 2014.

De weguitbreiding van de A1/A6 vond plaats over een afstand van 20 kilometer. Zo kregen de A1 en de A6 tussen knooppunt Diemen en de Hollandse Brug beiden 2×5 rijstroken. De A6 kreeg vanaf de Hollandse Brug tot en met de Hoge Ring bij Almere 4×2 rijstroken. Op het gehele traject A1/A6 kwam een wisselbaan van twee rijstroken. Daarnaast kwam er o.a. het breedste aquaduct van Europa onder de Vecht door te lopen bij Muiden en werd knooppunt Muiderberg aangepast en voorzien van één van de langste stalen spoorbruggen zonder tussensteunpunten.

Neem contact op

Nobleo verzorgde de aansturing en uitwerking van het integrale faseringsontwerp voor het gehele traject A1/A6 van zowel het HWN als OWN.

Opzetten van en invulling geven in het V&V proces voor het faseringsontwerp.

Nobleo ondersteunde in de specialistische uitwerking van het wegontwerp van een draagkrachtige rijloper voor het overrijden van een 8 mln. zware spoorbrug over de A1.
Nobleo portret Teun Smeijers

Uitdagend project maar succesvol geslaagd!

Teun Smeijers – Manager (dynamisch) Verkeersmanagement